Alpha Clinics
Contraceptive hormonale Covid 19

Se poate utiliza contracepția hormonală în timpul infecției cu Covid -19?

Este cunoscut faptul că infecția cu Covid -19 crește riscul de tromboză (formarea de cheaguri de sânge). De asemenea, contraceptivele orale combinate, care conțin estrogeni, cresc ușor riscul de tromboză. Totuși, majoritate femeilor pot să continue folosirea contracepției hormonale în timpul infecției cu Covid-19. Sunt și situații în care administrarea trebuie oprită, acest lucru depinzând de severitatea simptomelor.

Asimptomatic – în acest caz trebuie să continuați administrarea contraceptivelor în mod obișnuit. Riscul de tromboză dacă apare o sarcină este mult mai mare.

Infecție cu Covid -19 și simptome ușoare, care nu necesită spitalizare – În această situație se ia în considerare oprirea contracepției hormonale combinate. Nu sunt studii suficiente în ceea ce privește riscul de tromboză la persoanele infectate cu Covid -19 care iau pilule contraceptive cu estrogen.

Oprirea bruscă a administarii pilulelor, crește riscul de sarcină neplanificată în special dacă este oprită administrarea în timpul primelor 7 pilule din folie. În acest caz, trebuie folosită contracepție de urgență (pilula de a două zi).

Ca o alternativă, se pot folosi preparate contraceptive care conțin doar progesteron și nu conțin estrogen, deoarece nu sunt dovezi că acestea ar crește riscul de tromboză.

Infecție cu Covid-19 care necesită spitalizare

Dacă simptomele sunt atât de severe încât necesită spitalizare, atunci trebuie oprită administrarea pilulelor contraceptive.
Se administrează contracepție de urgență, pentru a preveni riscul de sarcină neplanificată care apare la oprirea pilulelor în timul foliei, în special dacă este în timul primelor 7 pastile din folie.

Când se poate reîncepe utilizarea pilulelor contraceptive sau a inelului/plasturelui contraceptiv?

Odată ce ți-ai revenit complet și ți-ai reluat pe deplin activitate, poți să reîncepi folosirea contraceptivelor hormonale de la prima menstruație.
REDUCERI
close slider

Consultații de specialitate cu reducere pentru eleve, studente și pensionare

Alpha Clinics Timişoara