Alpha Clinics

În ce constă controlul ginecologic periodic?

Scopul controlului ginecologic periodic este de a stabili dacă sunteți sănătoasă din punct de vedere ginecologic sau prezentați factori de risc sau afecțiuni ginecologice care necesită tratament. Este recomandat ca acest control să fie efectuat anual .

Controlul ginecologic anual include:

• Discuția cu medicul – Reprezintă primul pas în stabilirea unui diagnostic. La începutul oricărui control ginecologic, medicul vă va întreba despre istoricul medical, despre bolile pe care le-ați avut sau le aveți, operații, sarcini, nașteri, întreruperi de sarcină, menstruație și despre viața sexuală.

• Examenul ginecologic – Se efectuează pe masa ginecologică și constă în:
    – examenul vaginal cu valve, în vederea verificării aspectului vaginului și al colului uterin.
    – tactul vaginal bimanual;

Examenul ginecologic poate crea ușor disconfort, dar nu este dureros. Este important să vă puteți relaxa în cursul acestui consult. De asemenea, este bine să urinați înainte pentru a evita senzația de tensiune sau durere la apăsarea pe abdomen.
    După un control ginecologic, este posibil să aveți o ușoară sângerare.

• Testul Babeș – Papanicolau
    Este util pentru depistarea leziunilor colului uterin cu risc cancerigen și a cancerului de col uterin. Se poate efectua pe lamă sau în mediu lichid.
    Pentru a depista factorul determinant al leziunilor cancerigene, se poate testa suplimentar, o dată la 3 ani, prezența infecției cu Human Papilloma Virus. Prin testul Papanicolau se pot depista și anumite infecții ( Candidoza vaginală, infecția cu Gardnerella, Trichomonas vaginalis).

În funcție de factorii de risc, se pot face și culturi din secrețiile vaginale și teste suplimentare pentru bolile cu transmitere pe cale sexuală: Chlamydia trachomatis și Neisseria gonorrhoeae.

• Ecografia ginecologică (endovaginală sau transabdominală)
    Permite vizualizarea uterului și a ovarelor și depistarea unor afecțiuni precum chisturile ovariene, fibroamele uterine, polipii endometriali etc.

• Examinarea sânilor prin palpare sau ecografic pentru depistarea afecțiunilor mamare, în funcție de factorii de risc.

Consultația se poate încheia cu o discuție despre dorința de a obține o sarcină sau despre metodele contraceptive, atunci când este cazul.

REDUCERI
close slider

Consultații de specialitate cu reducere pentru eleve, studente și pensionare

Alpha Clinics Timişoara