Alpha Clinics

7 reguli de aur pentru mamele care lucrează

Viața de familie nu exclude o carieră de succes. Haideți să vedem câteva trucuri pe care le poți folosi pentru a crea un echilibru funcțional între viața personală și cea profesională.

  1. Nu este nevoie să te simți vinovată.

Sentimentul de vinovăție este una dintre cele mai comune trăiri în rândul mamelor care aleg să își urmeze și cariera. În loc să te concentrezi pe timpul pe care nu îl petreci cu copilul tău, încearcă să te gândești câte beneficii aduci familiei tale datorită stilului tău de viață:

  • Îți poți permite activități extracuriculare, cursuri, instrumente muzicale, echipamente sportive și multe altele;
  • Studiile arată că fetele crescute de mame care reușesc să jongleze cu succes între carieră ajung să aibă la rândul lor cariere de succes;
  • Copiii crescuți de mame care lucrează ajung să aibă o viziune echilibrată asupra rolurilor pe care le au femeile și bărbații în societate;

2.       Caută servicii de îngrijire a copiilor de calitate

Alocă timp suficient pentru a găsi o bonă sau un centru de zi unde copiii tăi pot petrece timp de calitate. Odată ce te-ai ocupat de acest aspect vei fi mai liniștită să știi că cei mici sunt îngrijiți de o persoană de încredere.

3.       Organizează-ți activitățile de dimineață cu o seară înainte.

Felul în care ne organizăm diminețile ne influențează starea de spirit pe tot parcursul zilei. Pregătește prânzul celor mici și hainele pentru școală cu o seară înainte astfel încât să nu pui prea multă presiune pe tine imediat ce te trezești.

4.       Crează un calendar de activități pentru familia ta

Odată ce ai pus la punct un sistem funcțional, lucrurile vor merge de la sine. Organizarea eficientă este un element cheie în funcționarea echilibrată a unei familii. Nu trebuie ca tu să faci totul, responsabilitățile pot fi împărțite în funcție de vârsta și capacitățile celor mici, dar și de programul partenerului tău. Pe acest calendar poți include când trebuie plătite facturile, o listă cu evenimente familiale sau care țin de școală, activități extracuriculare, zile când cei mici trebuie să își ordoneze camera, zile de naștere etc.

5.       Menține o relație de comunicare deschisă cu angajatorul tău

Trebuie să te asiguri că angajatorul tău cunoaște care sunt nevoile tale. De multe ori vom observa că acesta este mai înțelegător și mai flexibil decât ne-am imaginat, dacă îi comunicăm direct și sincer ceea ce avem nevoie.

6.       Rămâi conectată cu copiii tăi pe parcursul zilei

În timpul pauzelor de la serviciu nu ezita să comunici cu copiii tăi. Dacă ai o zi grea, acest lucru te poate ajuta iar pentru ei înseamnă foarte mult să vadă că mama lor se gândește la ei chiar dacă nu este fizic aproape.

7.       Crează activități de familie

Chiar dacă nu ai timp în fiecare zi pentru a avea o activitate specială, poți crea o dată pe săptămână o seară de jocuri sau un mic dejun în weekend.

Nu uita să petreci timp și cu partenerul tău. Încercați să aveți o cină în oraș o dată pe săptămână în care să aveți timp doar pentru voi. De asemenea încearcă să găsești un interval de timp în care să te gândești numai la tine. Un curs de dans contemporan în weekend, o programare la cosmetică sau o ieșire cu prietenele.